ОБЩИ УСЛОВИЯ
Тези Общи условия уреждат взаимоотношенията между Продавачите и Потребителите
(клиентите), които ползват електронния магазин Novafit.bg за покупка на стоки. С натискането на
обект, картинка, линк (различен от този на Общите условия) или бутон, разположен на уеб сайта
Novafit.bg cе счита,че Вие приемате или сте съгласни с описаните по-долу Общи условия.
Настоящите Общи условия са съобразени с изискванията на Закона за защита на потребителите
(ЗЗП), както и с другите нормативни актове, действащи в Република България.
1.ДЕФИНИЦИИ
„ПРОДАВАЧ” е търговец, който продава свои стоки чрез електронния магазин Novafit.bg.
Продавачът е лицето, с което Потребителят сключва договор за продажба от разстояние на
конкретна стока (артикул) в електронния магазин.
„ПОТРЕБИТЕЛ” e дееспособно лице, което се е съгласило с настоящите Общи условия във
връзка със заявяването и закупуването на предлаганите чрез електронния магазин стоки.
„ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН” е Интернет сайтът Novafit.bg, който служи като виртуална платформа
за предлагане на стоки за продажба и за постигане на съгласие между ПРОДАВАЧ и
ПОТРЕБИТЕЛ за покупко-продажба на конкретна стока (артикул).
„ПОРЪЧКА” е направената от Потребител заявка за покупка на една или повече конкретна стока
(артикул) чрез електронния магазин. Поръчката може да бъде със статус „ОБРАБОТВА СЕ” ,
когато е окончателно потвърдена по e-mail или телефон от Потребителя. Поръчката може да бъде
със статус „непотвърдена” , когато е получена, но не е окончателно потвърдена.
„ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА” е сключеният от разстояние чрез настоящия електронен магазин
договор за покупко-продажба на стока между Продавач и Потребител. „КУРИЕР” е търговец, който
физически доставя закупената стока до посочен от Потребителя адрес и работи при изискванията
на Закона за пощенските услуги.
„БРОШУРА / ИЗВЕСТИЕ” са електронни информационни съобщения, отнасящи се до продавани в
електронния магазин стоки през определен период от време, които може да са поместени на
Интернет страницата, а може и да се изпращат по електронната поща на Потребител.
2. УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА ЕЛЕКТРОННИЯ МАГАЗИН
2.1. Разглеждането на елeктронният магазин Novafit.bg е напълно свободно и достъпно от
всички точки на света.
2.2. За да се пазарува от електронния магазин Novafit.bg, е необходима регистрация с парола и
електронна поща (e-mail) или име на получателя, e-mail, телефон и адрес за доставка.
Регистрирането е напълно безплатно и става като се попълни формата за регистрация.
Регистрираният клиент има възможност да се ползва от всички услуги на магазина.
2.3. Потребителят трябва да посочи e-mail и парола, лични данни и адреси за доставка.
2.4. В електронния магазин Novafit.bg на всяка стока е посочена цената, основните
характеристики на стоката и допълнителна информация, целяща подпомагането на направата на
информиран избор при покупката на продукта. Също така, на всяка страница на представена
стока има възможност Потребители на Novafit.bg да дават мнения и оценки, касаещи дадената
стока.
2.5. Всички посочени на сайта цени са в лева с включен ДДС.
3. ПОРЪЧКА НА СТОКИ
3.1. За да се направи поръчка до електронния магазин, Потребителят трябва да посочи:
3.1.1. валиден адрес на своя електронна поща;
3.1.2. вярно попълнен адрес за доставка на стоката и фактуриране;
3.1.3. вярно попълнени данни за контакт– две имена, телефон.
3.2. Поръчката се активира, т.е. заявява се до електронния магазин чрез натискане на бутона
„Потвърди”, който се появява, след като първо е избран поне един продукт чрез бутона „Купи”.
3.3. При направена поръчка, Потребителят получава потвърждение на поръчката на посочените
от него имейл адрес и мобилен телефон, като в потвърждението се посочва номерът на
поръчката, датата и часът, в който е направена поръчката.
3.4. В случай, че поръчаната стока (конкретен модел) не е в наличност, консултантът уведомява
Потребителя. Ако Потребителят не се съгласи поръчката да се отнесе за друга стока (аналогичен
модел), поръчката може да бъде анулирана.
3.5. Поръчки в електронния магазин Novafit.bg се приемат 24 часа в денонощието, 7 дни в
седмицата.
3.5.1. Работното време на консултантите на онлайн магазин Novafit.bg е 24 часа, 7 дни в
седмицата от понеделник до неделя, от 00:00 до 24:00 часа, без почивни дни. Онлайн
консултации относно продукти могат да бъдат извършвани по всяко време,дори и в почивни дни.
3.5.2. Всички поръчки, направени до 16:00 ч., се обработват и изпращат на същия ден.
3.5.3. Всички поръчки, направени след 16:00 ч., обикновено се обработват на следващия работен
ден.
3.6. Поръчки, получени без коректни данни на купувача (Потребителя) или липсващи такива, се
анулират поради невъзможност да бъдат изпълнени. Такива поръчки получават статус
„ОТКАЗАНА”.
3.7. Потребителят може да откаже направена поръчка, без да е необходимо да упоменава
причини за отказа.
3.8. Отказ може да се направи по телефона или чрез електронно писмо (имейл) до посочения в
сайта e-mail: Novafit@mail.bg. За да е валиден отказът, Потребителят трябва да предостави:
двете си имена, с които е регистриран в сайта, потребителското си име в сайта, цената на
поръчката, както и номера на направената поръчка.
4. ДОСТАВКА НА ПОРЪЧАНИ СТОКИ
4.1. След като в Novafit.bg постъпи поръчка от Потребител, автоматизираната система на
електронния магазин уведомява Потребителя с имейл за успешно приетата поръчка.
4.2. Доставка се прави само на успешно приети поръчки. При опаковане на поръчаната стока,
потребителят бива уведомяван с обаждане, че стоката се предава на куриер за транспортиране
до съответния адрес.
4.3. Доставката на поръчана стока не се извършва в неделя и в официални празници.
4.3.1. Обикновена доставка – в срок до 4 (четири) работни дни от момента на потвърждаването на
поръчката.
4.4. Продавачите в електронния магазин използват за доставки куриерска фирма “Еконт Експрес”
,като обичайните часове за доставка са от 9.00 до 17.30 часа.
4.5. Доставката се извършва до точно посочен от Потребителя адрес (независимо дали жилищен
или служебен) или до офис на „Еконт” в съответния град.
4.6. Цените за доставка са описани в страницата на всеки продукт в графата „Доставка и
Плащане“
4.7. Ако Потребителят не осигури достъп и условия за предаване на стоката на посочения адрес в
посочения срок или не отиде до посочения офис на „Еконт Експрес”да получи в срок стоката, ако е
избрал тази опция, Продавачът се освобождава от задължението да изпълни заявената доставка.
5. ПЛАЩАНЕ
5.1. Заплащането на поръчаната стока може да се извърши по три отделни или в комбинация
един с друг начина, като независимо от избрания начин на плащане, сумата за заплащане е една
и съща и не се начисляват допълнителни такси за обработка на плащането.
5.1.1. С „наложен платеж” – плащане в брой на куриера при доставката;
5.1.2. С кредитна или дебитна карта;
5.1.3. С плащане от наличността по виртуалния портфейл.
5.2. За всяка поръчана стока потребителят трябва да заплати цената, която е обявена в
електронния магазин към момента на поръчката. Цената на всяка стока може да се променя
динамично.
6. ВАУЧЕР ЗА ПОДАРЪК. ВИРТУАЛЕН ПОРТФЕЙЛ
6.1. Всеки регистриран потребител разполага с виртуален портфейл, създаден автоматично от
собственика на електронния магазин. Потребителят може да проверява по всяко време
състоянието на своя виртуален портфейл и движенията в него.
6.2. Виртуалният портфейл се зарежда с виртуална парична наличност, с която може да се плати
за покупка на стока от електронния магазин. Във виртуалния портфейл се натрупва наличност
при:
6.2.1. покупка на стоки, направена през потребителския профил на съответния потребител.
Наличност се натрупва за покупка на стоки, за които е обявено с каква стойност се зарежда
виртуалният портфейл;
6.2.2. покупка на стоки от други регистрирани в електронния магазин потребители, когато
покупката е резултат от представянето тaм на електронния магазин от потребителя, чийто
портфейл се зарежда.
6.2.3. въвеждане на код на ваучер за подарък.
6.3. Всеки регистриран потребител може да закупи виртуален ваучер за подарък, чиято стойност
се зарежда във виртуалния портфейл. Ваучерът за подарък има предварително определена
стойност и може да се използва само в електронния магазин.
6.4. Ваучерът за подарък съдържа уникален код, който трябва да се въведе за зареждане на
виртуалния портфейл, за да се използва успешно. Собственикът на сайта поддържа история на
виртуалния портфейл на всеки потребител, видна в неговия профил.
6.5. Ваучерът за подарък е виртуален и се предоставя на потребителя по регистрирания от него
имейл или по друг изрично посочен и потвърден от него имейл. Виртуалният ваучер за подарък се
заплаща с кредитна или дебитна карта при закупуването му, т.е. преди предоставянето му по
имейл.
6.6. В случай на допусната от потребителя грешка при посочване на имейл, потребителят може да
поиска преиздаване на ваучера, като посочи друг имейл за получаване на преиздадения ваучер.
В този случай собственикът на сайта анулира закупения ваучер и издава нов, само ако
първоначално издаденият ваучер все още не е използван.
6.7. Ваучерът за подарък може да се използва от потребител различен от потребителя, който го е
закупил.
6.8. Когато стока е закупена от магазина чрез виртуалния портфейл, при връщане на стоката и
искане за възстановяване на цената, когато потребителят има това право, сумата се
възстановява като стойност във виртуалния портфейл до размера на използваната от портфейла
стойност за покупката. Ако покупката е доплатена с наложен платеж или с банкова карта, за
доплатената част сумата се възстановява по общия ред.
6.9. Наличност във виртуалния портфейл може да се използва само за покупки в електронния
магазин. Потребителят не може да иска осребряването в пари на стойността от виртуалния си
портфейл.
6.10. Правилата за отказ от договора (раздел 7) не се прилагат при договора за покупка на ваучер
за подарък, ако ваучерът е използван. В този случай може да се направи отказ от договора за
закупуване на стока ,но при направен отказ от договора, сумата се възстановява като стойност по
виртуалния портфейл и то на потребителя, който е ползвал ваучера, а не на потребителя, който е
закупил ваучера за подарък. Същото правило се прилага и при рекламация – правата за замяна
на стока или възстановяване на сума ги има потребителят, който е ползвал ваучера от своя
профил.
6.11. Наличността по виртуалния портфейл се нулира, ако потребителят не я е използвал в
продължение на 3 години.
7. ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА. РЕКЛАМАЦИЯ
7.1. Потребителят има право на рекламация или връщане на закупена от електронния магазин
стока в рамките на 14 ДНИ от получаване на стоката.
7.2. Отказ от договора може да се направи и пред куриера при доставяне на стоката, ако стоката е
доставена след срока по причини, които са извън Потребителя и не се дължат на непреодолима
сила.
7.3. При отказ от договора Потребителят е длъжен да върне закупената стока в ненарушен
търговски вид и със запазен етикет.
7.4. При отказ от договора, ако Потребителят е заплатил стоката, му се възстановява изцяло
платената сума по посочена от него банкова сметка в срок до 15 /петнадесет/ дни от
упражняването по имейл на правото на отказ от договора. Суми не се възстановяват, докато
Потребителят не върне стоката. Ако стоката не бъде върната в срока по изречение първо, отказът
от договора не произвежда действие.
7.5. Правото на отказ от договора в случите, когато стоката е платена, не може да се упражни за
продукти с вече изтекъл срок на годност
7.6. Рекламация се прави, когато закупената стока не съответства на договореното между
страните по договора за продажба. Несъответствието в договореното между страните може да се
изразява в: · производствени дефекти на стоката; · констатирани липси на части от стоката; ·
несъответствие с обявения размер; · повреда на стоката при транспортирането.
7.7. Рекламацията може да се предяви пред съответния Продавач на посоченият e-mail
Novafit@mail.bg, като едновременно с това Потребителят трябва да върне стоката в 14 дневния
срок.
7.8. При рекламация Потребителят може да избере замяна на конкретния артикул за същия без
дефекти или в друг размер, или друг цвят, или връщане на стоката срещу възстановяване на
платената сума. Консултант на електронния магазин може да предложи замяната на артикула да
е със съвсем друг артикул при изравняване на цените– или Потребителят доплаща, ако другият
артикул е по-скъп, или се предлагат два артикула за същата цена, или на Потребителя се
възстановява разликата между заменения и новия артикул, ако цената на новия артикул е по-
ниска от платената от Потребителя цена.
7.9. Връщането на стоката при рекламация, в случаите извън фабричен дефект или повреди при
транспорта, се осъществява при следните условия: · Запазен добър търговски вид (стоката не е
скъсана, счупена,надраскана, носена, прана, гладена, разлята, с вече изтекъл срок на годност). ·
Не са налице повреди, причинени от неправилна употреба. · Запазена оригинална опаковка и
етикет. · Запазена касова бележка
7.10. Връщането на стока при отказ от договора или при рекламация, може да се направи по
начина и на адресa посочени върху стоковата разписка, с която Потребителят е получил
поръчката.
7.11. При замяна на стоки транспортните разходи са за сметка на Потребителя и в двете посоки,
освен ако замяната се е наложила по вина на електронния магазин или на Продавача. В случай,
че клиентът желае да замени или върне продукт, това може да стане единствено с куриерска
фирма Еконт Експрес В случай, че в населеното място на Потребителя няма офис на куриерска
фирма Еконт Експрес то той трябва да се свърже с Продавача във формата за контакт за
уточняване на подробностите по връщането на стоката.
8. ОТГОВОРНОСТ
8.1. Отговорност за недостатъци на стоката, за изпълнение на договора за продажба от
разстояние, както и за възстановяване на платени суми, носи съответният Продавач на стоката.
Той е длъжен да предостави заедно със стоката и информация на хартиен носител, която да
спомогне Потребителя при упражняване на правата му.
8.2.Novafit.bg не носи каквато и да е пряка отговорност за изпълнението на договора за
продажба от разстояние, освен когато има такива уговорки със съответния Продавач или когато
се касае за връщане на стока и възстановяване на суми.
8.3. Novafit.bg не носи каквато и да е отговорност пред трети лица, ако такова лице сметне, че
публикувана на електронния магазин информация нарушава нечии авторски права или други
права на интелектуалната собственост.
9. ОБРАТНА ВРЪЗКА
9.1. Всеки Потребител може да осъществи обратна връзка с нас, за да поставя въпроси, да прави
предложения и да получава информация. Използвайте формата за контакт.