Безплатна доставка за поръчки на стойност над 99 лв.

За или ПРОТИВ глутена? 7 причини да изберете безглутенова диета

Независимо дали се опитвате да свалите излишните килограми или имате алергия към пшеница, може да бъдат многобройни причините, поради които хората не приемат глутен. За щастие в днешно време изборът за храна без глутен е лесен за изпълняване – в супермаркетите и в ресторантите повече от всякога има какво да се консумира. И все повече хора са запознати с начина на живот без глутен. 

За жалост, обаче, мнозина – независимо от обстоятелствата понякога се обезсърчават заради първоначалните усилия, необходими при промяна на режима на хранене. И така губят борбата с излишните килограми. Затова NovaFit е тук, за да вдъхне вяра и кураж във вас. Благодарение на съветите ни и правилния подход от ваша страна ще успеете да постигнете вашите цели свързани с физическото състояние на тялото ви. Именно затова в този материал сме събрали седем научнодоказани ползи, които ще усетите, когато премахнете глутена от менюто си. 

1. Поява на целиакия (цьолиакия)

Това безспорно е главна причина да ядете храни без глутен. Всеки, който страда от целиакия трябва да избягва глутена, за да подобри състоянието си. Въпреки че няма лек за цьолиакия, спазването на диета без глутен несъмнено помага на тялото ни и предотвратява усложненията на заболяването. Дори ако имате леки симптоми е препоръчително да промените режима си на хранене. 

Преди да премахнат глутена много хора имат стомашно-чревни проблеми като газове, подуване на корема и диария. Познаването на симптомите ви може да помогне да разпознаете ползите от придържането към диета без глутен, дори когато задачата изглежда трудна в момента.

2. Безглутеновата диета намалява риска от автоимунни заболявания

Друг сериозен проблем са автоимунните заболявания. Специалисти казват, че колкото по-възрастен е човек, когато за първи път е диагностициран с целиакия, толкова по-големи са шансовете му да придобие допълнителни автоимунни заболявания. Така че преминаването към стриктна безглутенова диета може не само да помогне със симптомите на целиакия, но значително да намали риска от развитие на друго опасно автоимунно заболяване.

3. Болките в ставите значително ще намалеят

Тъй като артритът е проблем за тези с цьолиакия, друга причина да преминете и да се придържате към диета без глутен е способността й да намали до минимум болките в ставите. Зърнените храни имат възпалителни свойства, което означава, че вероятно ще причинят възпаление в тялото. 

4. Подобряване на психичното здраве

Научно доказано е, че преминаването към диета без глутен може да намали риска от депресия и да повиши енергийните нива. Това е така, защото телесното здраве е силно свързано с психичното здраве. Болката и дискомфортът, свързани с цьолиакия или чувствителността към глутен могат да накарат някои хора да изпитат тревожност, депресия или стрес. Не забравяйте и че също така е важно да разберете кога да потърсите лечение за психично здраве – особено ако симптомите започнат да пречат на ежедневието ви или да се влошат.

5. Безглутеновата диета ще помогне за вашия фокус и концентрация

В допълнение към намаляването на промените в настроението, които могат да бъдат резултат от консумацията на глутен, елиминирането на глутена от вашето меню може значително да увеличи способността ви да се съсредоточите. Независимо дали вашата липса на фокус е лека или по-тежка, значителен брой хора с целиакия се оплакват от такъв тип проблеми.

Въпреки че повечето хора се концентрират върху храносмилателните симптоми на цьолиакия и чувствителността към глутен, нарушената способност за фокусиране, която се появява заедно с храносмилателните симптоми може да бъде също толкова сериозна.

6. Проблемите с главоболието ще намалеят

За тези с редовни главоболия добрата новина е, че премахването на глутена може значително да намали риска от често главоболие – което пък от своя страна може да е симптом на целиакия. Постоянното главоболие често е един от най-ранните симптоми на цьолиакия, но може да се отключи и при хора с чувствителност към глутен. Ако забележите, че главоболието и мигрената често се появяват след обилно с глутен ястия, опитайте се да изключите глутена, за да видите дали главоболието ще спре.

7. Ще подобрите цялостното ви здравословно състояние 

Ако описаните от нас по-горе причини все още не са ви убедили да се придържате към диета без глутен, то мислете за това като за инвестиция. Инвестирането във вашето здраве е едно от най-важните неща, които можете да направите. Намирането на здравословни алтернативи може да бъде трудно или пък скъпо за бюджета ви. Възможностите за хранене често са ограничени, което оставя хората обезсърчени относно възможността да се хранят без глутен. 
Мотивацията за здравословен начин на живот изброен в причините, които NovaFit събра за вас ще помогнат значително да запазите положителната си нагласа. Знаем, че понякога може да е трудно, но запомнете, че ползите далеч надвишават предизвикателствата и използването на ресурси.

Сподели:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

NOVAFIT is on VIBER

Присъедини се към NovaFit.bg във Viber